Wednesday, September 19, 2012

Onsdag 19.9

Lampe - galore! Alle mine lamper.... I går var det lyn og torden og mørkt og skummelt, så alle lampene kom på samtidig! Hvilken lykke! Atmosfære må det være!

 Stålampe Kristin og jeg engang kjøpte av han ubegripelig sære bruktmannen i Åkebergveien. Litt sliten og falmet, men hvem bryr seg vel om slike detaljer?

 Taklampe i stua, egentlig gul. 1975ish, kjøpt på loppemarked.

 Fossefallampen, arvet fra min søte bestemor.

 Lampett fra det tvilsomme markedet på Grønland, skjermer fra Abildsø skoles loppemarked. Suksess!

 Ikea! Denne rosa er ikke i salg lenger, jeg vokter den med mitt liv!

 Også Ikea. Bambus! Sukk!

 Lysslynge gjør meg latterlig lykkelig. Fra København.

 Mer Ikea. Tror kanskje ikke denne er å få kjøpt lenger heller.

 Taklampe på kontoret. Loppemarked i Køben. 1960ish. Perfekt til skrivebordet! Gul plast.

 Garnlampe kjøpt i København for ihvertfall ti år siden. Lisbeth Dahl? Husker ikke helt, men akk så nydelig.

 Sopplampe fra Trym, som egentlig er rød! Fikk til bursdagen min. Sopplampe!!! Passer godt på den!

 Taklampe på kjøkkenet, fra loppemarked for mange år siden. Denne er også rød! Alt rødt blir sjokkrosa. Ugg! Også lysslyngen!

 Nyinnkjøpt fra København, som en appelsin i entreen. Vinteren kan komme!

 Mer loppemarked. Hest i solnedgang. Rune Johansen forteller i fotobøkene sine at det finnes flere varianter. Dette er kitschlykke på sitt beste!

 Soverommet. Finn.no. Visstnok orignial 60-ish, kjøpt i bruktbutikk i London i sin tid.

Ikea til slutt. Minivarianten. Lyser opp smykkene mine på nattbordet.

3 comments:

sonatinca said...

love the green one)

Helene said...

Herlig! Sære lamper på en veldig god måte.

Cafemocca said...

så hærlige lamper! Digger tivolilampa og den londonlampa vanvittig masse! superkule!