Sunday, July 22, 2012

Søndag 22.7

For ett år siden regnet det. Jeg hadde fri, jobbet med en artikkel for Arkitektnytt og skulle på Deichmann, men det høljet sånn ned at jeg utsatte det til senere på dagen... Jeg surret rundt hjemme og ventet til været klarnet. Så dro jeg til byen, vandret rundt inne i fagavdelingen en stund, før jeg gikk bortover Akersgata, forbi VG-huset. Da jeg kom til Egertorget, smalt det. Røyken veltet sort, mystiske partikler føk i luften, det luktet svovel og sanden knaste mellom tennene mine. Nedover Karl Johan lå vinduene knust, og jeg ringte Trym på jobb for å si at jeg hadde det bra. I dag har vi bare hatt avslappende helg. I går var det sol, og vi spiste is og så film. Poster noen bildet av alle helgeting jeg syns er fine. Jeg har tenkt mye på hvor tilfeldig alt er. I dagene etterpå tenkte jeg mest på at jeg kunne ha blitt på Deichmann fem minutter til, og da hadde alt vært annerledes. Men, det er det ikke. Derfor kommer det bilder av stripete sokker, hjembakt knekkebrødd, en bunny med selleri, stripete melon, og reklame fra Isbilen! Ja, faktisk! Den har kommet! Dessuten er jeg den beste til å vaske Panco-skuffer og lamper i oppvaskmaskinen:)

4 comments:

Cafemocca said...

Dette var en helt riktig post i dag! Feir livet og ha en superfargerik søndagskveld!!!

Helene said...

Jeg er veldig glad for at det gikk bra med deg, og det sier helt klart noe om livets tilfeldigheter. Takk for det! Og stripete sokker er best!

Helene said...

Jeg er veldig glad det gikk bra med deg og takk for at du minnet meg på hvor tilfeldig livet er! Og stripete sokker er best.

Helene said...

Beklager at det ble dobbelt! Så ikke ut til at den kom første gang :)