Friday, September 9, 2011

fredag....

og dette er eple&sjokolade-muffinsene jeg bakte for en stund siden alt...som satt fast i papiret så vi måtte grave dem ut med tennene!

I dag har jeg vært på jobb i kolonialen på Folkemuseet, og solgt gammeldagse drops, Kongen av Danmark, poteter og lavendelsåpe, for det meste til hormonelle tenåringer på museumstur, spinnville, så de nesten eksploderte, og de veltet inn i min lille forretning, der butikkjomfru Tove sto i sitt sorte kjole og hvite forkle, og truet guttene med politimesteren og tukthus hvis de ikke oppførte seg som skikkelige borgere!

Etterpå var jeg en liten tur innom byen, men det hjelper ikke om jeg har fått lønning, når jeg ikke finner noe av det jeg har lyst på. Det vil si...det er en laaaang liste bøker jeg vil ha, men Ark'en min er under oppussing, og dermed kommer det ikke varer, ergo kan jeg ikke bestille det jeg ønsker meg...for det er det jo ingen Ark som har inne sånn av seg selv. Osloskolens historie. Norge i farger 1910. Sosial boligbygging av Jon Guttu. Joda, sikkert noen som har, men jeg handler bare der jeg får personalrabatt;)
Kikker etter røde gummistøvler med hvit snøring. Det er det ingen som har. Jeg er ikke interessert i å betale tusenvis av kroner for Hunter og Ilse Jacobsen, det er tull. Og fyllepenner er det inen som selger lenger, unntatt Parker, til ca kr 2000. ha ha, for en penn:P Jeg vet jeg er et rart vesen, jeg vil ha sånt som ikke er i bruk lenger.

Oppover Karl Johan var valgkampbodmenneskene på desperat jakt etter velgere å huke inn...SV var flest, og der går det jo så dårlig om dagen så de trenger vel alle de kan få. (ikke så rart, når partiet uttaler at en gondolbane til Ekeberg kan bli "kult". Himmel!!) Ap var mest opptatt av å demonstrere sine Ap-sjongleringsballer, Kristent samlingsparti hadde stengt. Deres valgbod er egentlig bare en litt stor kasse, hvitmalt, med rødt og hvitt kors påtegnet med sprittusj. Mulig noen får plass inne i den. Sp hadde druer. (jeg tror det var dem). Frp koste seg som vanlig under parasollen sin, med tv-kanne og traktekaffe. Jeg kommer ikke til å stemme på noen av dem, jeg stemmer det jeg alltid har stemt, på partiet som er mot gondolbane, skulpturpark og flytting av Munch-Museet, men for ungdomsklubber og billig kollektivtransport! Stå på Rødt!

Jeg følte bare for å skrive litt i dag....en fantastisk kulturell helg står foran oss, jeg skal jobbe, men det er jo også kultur.
Håper alle koser seg!
xoxo will be back!

3 comments:

Cafemocca said...

hmmm aner ikke hvor de har røde gummistøvler, men ser jeg røde skal jeg hyle ut! :) Enig - merkestøvler er altfor dyre! gummi er gummi! Selv har jeg svarte med dødningskaller på - fordi det var det eneste de hadde da vi var på musikkfestival for noen år siden - og jeg var klisj blaut på føttene! De muffinsene dine ser helt smackers ut, ble sulten av å se på bildet! :) Nå er pakken din pakket og klar - men tror ikke den går i noen smartkonvolutt - så blir vel egenemballert postpakke, ha ha!

Nora said...

Viking har vel røde støvler, de er ikke så dyre som Hunter osv? (Jeg har Hunter faktisk, men det var fordi det er de eneste jeg har funnet som er smale nok i skaftet i min størrelse.. også hadde de så fin gulfarge hehe)

Mona said...

Jeg holder på å lete etter støvler selv, og har fått tips om XXL. Kikka på nettsidene deres før i dag, og i nettbutikken iallfall har de røde med hvit snøring: http://www.xxl.no/sko/damesko/gummistoevler/retro-gummistoevler-1034326 Tenkte meg innover til XXL en dag, så vet ikke hvordan utvalget er i fysisk butikk.. men verdt å sjekke ut.

Forresten, hva skjer med scrappegleden hos Scrappegodis?