Monday, August 22, 2011

mimremandag: klikk Libresse



jeg har ikke klart å finne noen skikkelige bilder av dette fantastiske fenomenet, må nok grave gjennom noen gamle Topp eller Starlet... men er det noen som husker Klikk Libresse? En klubb om mensen! Klikk Libresse presenterte seg gjennom helsiders annonser i fjortisbladene, der de fortalte at mensen ikke var noe skummelt eller farlig, tvert i mot var det skikkelig kuuuuuult å ha mensen! som medlem i Klikk Libresse fikk du tilsendt et utrolig hipt medlemsblad, og ikke minst drøssevis av bind og tamponger hver måned (tror jeg, jeg var aldri medlem, til tross for at annonsene så utrolig forlokkende ut. det virket rett og slett utrolig hyggelig å være medlem i Klikk Libresse. likevel fikk jeg aldri sendt inn kupongen)

I velkomstpakken fikk du bind i alle størrelser og varianter, slik at du kunne finne den typen som passet for akkurat DEG!

jentene på bildene var blide og jordnære, og selvsagt identifiserte vi oss med dem!


det skal sies at jeg absolutt er for å avdramatisere det å ha mensen. ingen grunn til å drive skremselspropaganda. likevel...en mensenklubb??? ja ja klubber er jo det aller beste som fins, og uskylden som hang over oss på åtti- og et stykket ut på nittitallet skulle jeg gjerne hatt tilbake. det var barndommen sin det!!

2 comments:

Cafemocca said...

ha ha ha hva du ikke husker - og mimrer om. Husker denne klubben veldig godt - jeg fikk bare være med i en klubb - og valgte Tuppen og Lillemor jeg :) Det var bøker, vennebøker og 'stæsj', skolepakker og morrosaker for jenter det :) og ikke minst morsomme bøker om ei som het Lotte :)

Siri Fjørtoft, kaBoks said...

Eg var med, og brukar fortsatt den store blå stoffposen vi fekk til oppbevaring av bind ol. Eg lurer faktisk på om det ikkje dukkar opp vareprøver av og til no også, men det kan jo vere ei heilt anna sak...