Wednesday, August 24, 2011

Historisk onsdag: Hockeyfeber



Vi skal på is i dag, for første gang denne sesongen!! Dermed hyller jeg et lite stykke norsk filmhistorie, sukk, en av de kuleste filmene jeg vet om, som jeg aldri blir lei av å se, nemlig klassikeren Hockeyfeber! Med Rune Dybdahl, med tidsriktig bart, Liv Bernhoft Osa, som er mer opptatt av hest enn hockey, Jarl Eriksen, Roy Jansen, Cato Andersen, Rune Molberg (og omtrent hele resten av M/S), en meget ung Kjetil Try, Eirik Ask, Petter Thoresen, Jørn Goldstein, Per Theodor Haugen, Knut Th.Gleditsch, Eldar Vågan (av en eller annen grunn), Jørn Donner, som fantastisk finsk trener ("kommer ni i håg i somras, da jag tog är ut or duschen...") og sist, men ikke minst, den onde, onde Sverre Anker Ousdal, med sin onde pengestresskoffert, og sine onde Arne Treholt-briller, og sin onde forretningsmannsholdning....konge!!!

Året er 1983, stedet er Manglerudhallen (og endel på Jordal også...på besøk hos de enda ondere, fiktive Inter, kledt i sort) det er mange skjær i sjøen, men samholdet og idrettsgleden vinner til slutt....(og ikke minst kjærligheten også!) se youtube-klipp her!
det er bare en ting å si; MS go MS go MS GO GO GO!!









2 comments:

Cecilie said...

Den er vid...underlig! Jeg vil også ha kjæreste med saueskinnsjakk og bart! Og Uffe må skaffe seg en litt sånn treg, finsk aksent!

Ann-Mari said...

Jeg må bare nok en gang takke for at du har delt denne filmen med meg! Barten til Ricky vs de onde brillene til Sverre Anker Ousdal! Poesi på isen!! Og sterke øyeblikk i garderoben!!! :)