Monday, July 18, 2011

Mimremandag: barndommens leker

her kommer en liten galore av amerikansk moro, som gjennomsyret min barndom og holdt meg okkupert i timesvis av gangen. men ingenting rulet som Barbie!!


Popples - bamsene som kunne brette inn i seg selv og bli en ball. Puff Popple, Party Popple... alle hadde navn på P. My little pony - strevde for å finne et bilde av de gammeldagse. Jeg likte best de med flouriserend eman og hale, eller de med regnbuefarger. Og selvsagt hadde jeg klær og stall og skjønnhetssalong.



Dream Glow Barbie - lyste i mørket. Jeg hadde aldri akkurat henne, men drøssevis av annen Barbie-moro.



ja ja men, Ken (barsk?) lyste også i mørket!! ingen tvil om at vi var på 80-tallet!





Reklamen for California Barbie gikk kontinuerlig på Sky Channel, og kontor-Barbie'en (til venstre) hadde klær man kunne snu, så ble det aftenantrekk. wow! jeg drømte om kontor-Barbie, men måtte nøye seg med å leke med venninnens eksemplar...












Til slutt, litt sukkerspinn fra Lady Lovely Locks, som jeg heller ikke hadde, jeg så kun på tegnefilmene på den før nevnte Sky Channel (he he) Lady Lovely Locks hadde vidunerlig, langt hår, og små spenner med dyr på som man kunne feste overalt i dette håret...hun bodde på et slott, og det var vel egentlig hele storyen... det var uskyldige, rosa tider! noen som husker?





Bonus: Keypers, med nøkkel, til å gjemme ting inni!! Jeg hadde den orange marihønene, og gjett om den finnes i sakene mine et eller annet sted fremdeles!!



Det beste var leketøykataloger...var det ikke?




















3 comments:

Linda S said...

Så mange fine barndomsminner :)
Og den flotte Barbien hadde eg jo! Og puffball og min svane keypers står framme på hobbyrommet mitt :)

Cafemocca said...

jeg fikk aldri keypers :(

Så fine barndomsminner!
jeg liker virkelig mimremandager!

jeg var så glad i å leke med Barbie og lillesøster Skipper og elsket de dukkene <3 Jeg lekte også med kålåkerdukken min som jeg elsket over alt på jord! Hun hadde gult hår og rød kjole! Og skrikerdukka mi "svarta" (lite politisk korrekt barn jeg var)... men dukka hadde svart hår så derav navnet :)og så arvet jeg min søsters Tjorven dukke som jeg fikk etter å ha vært misunnelig i flere år! Det eneste som jeg virkelig virkelig ønsket meg og aldri fikk var dukkevogn! Det var min store barnesorg

Scrappegal sørlending said...

Ååååhhhh, her var det mye mimring fra barndommen min! :)