Sunday, June 26, 2011

Mimre-mandag

Noen som husker de gamle værkartene, som hadde magnet(?)symboler som meterologene flyttet rundt. Når jeg var liten, likte jeg aller best de bananformede, stripete skyene, som signaliserte dårlig vær. En stor H kunne flyttes til ditt nærområde og bli høytrykk.
Da jeg var liten, hadde vi en svart/hvit reise-tv med bærehåndtak. Mamma hadde råd til den billigste modellen fjernsyn. Da vi flyttet inn i en blokkleilighet under mormor og morfar, sto det igjen mange gamle møbler, blant annet et fjernsynskabinett i lyst treverk med skyvedør. Det apparatet så jeg barne-tv på i mange år. I svart/hvitt. Når sendingen var over, skrudde vi av og trakk døren for. Det var tider. Jeg så også nyheter og værmelding. Vidar Theisen hadde kontrollen. Jeg savner ham, han var så søt, og han bor ikke så langt unna min kjære. Vi møtte ham på Kiwi for ikke så lenge siden, og han var blitt så gammel og skrøpelig, men her er han ung og trendy. Dressen er konge! Vidar er konge! Jeg er ikke nødvendigvis for high-tech-vær;)




No comments: