Thursday, December 23, 2010

23.desember

I dag virker jeg ikke noe særlig igjen...det gikk bedre utover dagen i går, men så hadde jeg en dårlig natt, og var så dum at jeg dro på jobb...har følt meg elendig mesteparten av dagen, men vil likevel få blogget litt... jeg har nemlig planlagt så lenge at lille juleaften skulle jeg skrive om mormor og morfar... jeg har skrevet litt om dem tidligere i desember, de var de viktigste menneskene i livet mitt til Trym dukket opp, og de var forelsket i hverandre hele livet, det er så romantisk, det er slik jeg vil at kjærlighet skal være. over et bilde fra mens de fremdeles var forlovet, 1928. Morfar Nils Arne er født i 1910, mormor Karen Othilde 1912.

de møttes på en skjærgårdsutflukt, og det var morfars kamerater som hadde pekt ut mormor og mente hun passet for ham. de fikk rett!

før morfar døde i 1997, rakk de å være gift i over femti år. brudebildet er fra tidlig på 30-tallet, jeg har fortsatt en stoffbit fra mormors brudekjole.







jeg tegnet to hjerter i snøen på kirkegården da jeg var der, selv om det syns ikke så godt på bildet.
nå skal jeg bare slappe av og ikke se på en eneste skjerm resten av kvelden, håper dere koser dere, snart snart jul!!
xoxo


2 comments:

Charlotte said...

Hej Tove,
Det var da et dejligt romantisk indlæg du har skrevet. Jeg elsker gode kærlighedshistorier, og denne om din mormor og morfar er jo fra det virkelige liv. Skønne, gamle billeder du viser og tak for den fine beretning om de to mennesker som var forelskede i hinanden livet igennem.
Jeg ønsker dig og dine en rigtig glædelig jul! Jeg håber i får en flot dag/aften.
Store jule-klem til dig fra mig.

Thinkie said...

I love old photo's like that, I'm lucky enough to have quite a few of my grandparents in their younger years, and to still have my 'farmor' and 'farfar' to tell the stories that go with some of them. And photo's of grandparents in love are the best!