Tuesday, December 21, 2010

21.desember

Toves vei mot jul: i dag - varm kyllingsuppe

Man kan ikke leve på julemat alene, man trenger litt andre smaker i førjulstida, når man er litt frossen, litt stressa og lurer på om det blir jul i det hele tatt. denne er superenkel å lage og smaker sååååå godt!

du trenger til 4 porsjoner:

2 kyllingfileter
1 eple
1 gul løk
2 ss meierismør
1 ss karri
2 bokser a 400 g hermetiske tomater, hakkede
1 dl vann
3 dl matfløte
2 grønnsak eller hønsebuljongterninger
1 ts sukker
salt og pepper
urter
revet ost

del kyllingen i biter, skrell og del eplet i mindre biter, hakk løken fint.
smelt smøret i en kjele, fres løk, eple og kylling i smøret og tilsett karri, vann, buljongterninger, matfløte og tomater. la alt få et oppkok og smak til med salt, pepper og sukker. småkok suppa i 5-10 minutter. strø over urter (basilikum, persille o.l.) og revet ost før servering. smaskens!!

hvis det blir suppe til overs er det bare å sette den i kjøleskapet og varme dagen etter!

det var dagens husmor-tips, jeg liker nemlig å være en liten husmor! nå må jeg snart løpe, jeg har klart å få dårlig tid...igjen...men først organisere alt mitt pikkpakk....

ha en super tirsdag!!

xoxo

1 comment:

Charlotte said...

Uhhmmmm det ser lækkert ud, Tove. Jeg elsker kylling i alle varianter. Og det er altid dejligt med suppe i denne kolde vintertid. :0)
Og så fin skål du har med hvide prikker på!
Jeg ønsker dig en super flot dag! Og tak for dine altid søde kommentarer på min blog - de gør mig så glad. :0)
Klem til dig, søde.