Wednesday, December 1, 2010

1.desember



jeg skal blogge hver dag fram til juleaften** det blir min egen lille adventskalender...
finnes det noe vakrere enn fargene på gamle bilder? de er så duse og myke og helt spesielle. julen 1965 i Oslo var helt klart magisk, dengang trikken var lyseblå og kremgul, biltrafikken putret forbi og det fortsatt fantes småforretninger overalt i sentrum.
alt gikk langsommere og gavene trengte ikke være så dyre.
jeg vil gjerne lage langsom jul for den lille familien vår; Tove, Trym, pus og bunny. (Bunny har alt kommet hjem på ferie, jeg får ha ham hjemme hos meg hele desember!!) etter at jeg flyttet til mitt lille, hvite utbygg, har jeg begynt å få mine egne juletradisjoner. før var julen bare trist, nå gleder jeg meg og sakte, sakte blir det jul i min lille kube fra 1949.
i dag tenner vi julestjernen i vinduet**
hvordan lager dere jul?

5 comments:

Anonymous said...

I have set up my Christmas tree already. In America it is traditional to have your tree up for most of December. Our house is now warm and cozy and ready for santa!

Merete said...

Adventstjerna er tent, det samme er adventstakene og trappeoppgangen (elsker den trappeoppgangen, og jammen meg er den ikke gul og blå også...) har blitt forvandla til adventskalender. Gleder meg til å pynte litt til, men enn så lenge er stua full av scrappsaker. Gleder meg til å feire jul i vårt eget hus - for aller første gang:)
Kos deg i din lille boble sammen med dine kjære, Tove - håper vi snakkes igjen snart.

Stor klem fra Merete

LilleAsk said...

Er så enig i at fargene på de gamle bildene er vakre.
Julestjernen er tent, adventsstaken er på bordet, poden har fått pakkekalender og er i ekstase og jeg har i år fått en pakkekalender av en god venninne. Gleder meg til hver dag i førjulstiden jeg nå.

Ann-Mari said...

Adventstjerna lyser og jeg spiser klementin :) Noe av det jeg gleder meg mest til, er å lage pepperkakehus, det er en tradisjon Marius og jeg har valgt oss, som jeg synes er stor stas!! :)

Cafemocca said...

Så fine de bildene var!!!
Det så ut som i et julekort <3 Hærlig!

Vi har hengt opp adventsstjerne, satt opp adventsstake (en metallring, rundt den har jeg surret masse fake granbar tett i tett så staken i grunn ble en krans! den har lite pynt men fire lilla lys og rødrutete sløyfebånd på!

Jeg har pyntet med en sånn sjuarmet som n"alle" har, og ikke minst amaryllis! Jeg elsker amaryllis, røde og fine som de er!

Ellers har jeg bakt pekkerkaker allerede, og vi har mumset på jobb i to dager nå! <3 og mandariner såklart! :)

Og jeg og sambo lager adventskalender til hverandre hvert år. I dag fikk jeg gul distress ink i min kalender. Elsk!