Friday, December 17, 2010

17.desember

Toves vei mot jul: i dag-bakingen har begynt!! har en julekakedeig til heving...men det skal sies at sist jeg forsøkte, for tre år siden kanskje, ble det en fiasko, og det som skulle vært fine, runde julekaker, ble en hard klump...som Trym likevel spiste med liv og lyst!
vi får se hvordan det går med årets...

i morgen blir det serinakaker, det kan jeg i alle fall:):) senere på kvelden skal vi rulle marsipan og pynte pepperkaker.

det er trangt, men hyggelig på mitt lille kjøkken...


har også begynt å finne fram julepynten jeg trenger til uka... er ikke 60-talls emballasjen fantastisk vakker?






her er også et skikkelig bilde av alle mine sopper! jeg har også være ute og hengt opp julenek på trappa i dag, julegardinene er på vei opp (lyseblå med blonder!) og jeg skal rydde og ordne litt utover. i kveld kommer min kjære fra jobb, til da skal jeg lage kyllingsuppe fra scratch, med løk og epler yummi!!



Det blir mørkt så tidlig nå, så jeg tror det er sent sent alt, men så er det bare ettermiddagen... opp og hopp, nå skal jeg få rullet ut julekakene mine! kaninen spiser teppet ("himmel, mitt nye teppe!!!" som Fru Vom ville ha sagt!) men hva kan man gjøre ha ha håper alle får en nydelig fredagskveld!!

5 comments:

Deer Darling said...

Aldri vært innom bloggen din før, men den var virkelig kjempefin! God helg! :)

Tea Kristin said...

Jeg driver og bloggsurfer og "samler" på julestemning i dag, og her hos deg fikk jeg ihvertfall en god dose. :) Jeg har nesten ikke rukket å tenke på jul med ei lita frøken i huset, men gleder meg veldig til å feire hennes første jul snart! <3

Synes forresten at kjøkkenet ditt ser riktig så koselig ut! Jeg synes slett ikke at hus trenger å være så store, bare de er koselige! Klem :)

Anonymous said...

åå superfine esker!! :3
Håper det gikk bra med julekaken! Jeg kan ikke bake gjærbakst i det hele tatt.. takk og lov for småkaker med bakepulver <3
-vivian

Ann-Mari said...

Ååå ønsker meg en Osram toppstjerne, det er min barndoms juletrestjerne :) Jeg skal bake på søndag, julekaker gir herlig julestemning :):):)

Cafemocca said...

åååh de julesoppene dine inspirerte meg! Jeg har en stor pose sopper i ulike størrelser, mamma brukte å ha disse på juletreet! Koselig det var å ha dem i vinduet!!! :)