Tuesday, December 14, 2010

15.desember


Toves vei mot jul: i dag - pynting av vinduer:)
noe av det aller viktigste for meg, er små tradisjoner fra min mormor og morfar som ikke lever lenger. helt fra jeg var liten og foreldrene mine ble skilt, feiret vi jul hos dem. mamma var ikke frisk og mormor og morfar ble mine reserveforeldre. jeg beundrer dem så utrolig, de var så rolige og fantastiske mennesker, kanskje de viktigste for meg noen gang. (med unntak av Trym* så klart)
I denne lille, hvite bollen har jeg laget en liten dekorasjon med mormors gamle julepynt. hun pleide å dandere den i et stort trefat (som egentlig var til baking, hun hadde det med fra sitt barndomshjem på landet), sammen med granbar, men jeg har hverken fatet eller granbar, så da laget jeg en liten bolle istedet. jeg har alltid vært så glad i formene, fargene og strukturene. den hvite glitterkulen sitter på en tynn pinne, den har alltid vært en favoritt.


i karmen min har jeg også tre hyasinter, det kjøper jeg hvert år. håper timingen er god så de springer ut i begynnelsen av neste uke kanskje? jeg har to rosa og en hvit. nede i bollene, rundt kanten, har jeg pyntet med enda flere sopp. jeg innser nå at jeg skulle hatt et bilde av dem forfra, for det er virkelig sååå maaaange sopper, men skal få tatt et til en annen dag:)
nå drikker jeg sjokolademelk, skal jeg snart på jobb, og foran meg på teppet ligger en lang, tykk og god bunny. i morgen fortsetter toves vei mot jul:):)
og forresten....dere som har lest helt ned hit og legger inn en kommentar, blir med i trekningen av en bitteliten goodiebag med soppjulepynt. håper mange blir med! sopp til folket!:):)
ha en kjempefin dag**

7 comments:

Nora said...

Hihi sopp <3

Christine said...

jeg vil også pynte med sopp! at jeg ikke har tenkt på det :P

Anonymous said...

Koselige bilder:)Ha en fin dag Tove.
Laila

Anonymous said...

det ble kjempefint! :D sopp er superbra julepynt! sopp og røde epler :3
Hilsen Vivian

Ann-Mari said...

Sopp ruler! ;)

Mona said...

Jeg vil ha sopp! :)
Det er koselig å følge med i bloggen din. Savner Papertrends, savner deg :)

Cafemocca said...

Kjempefine sopper! Vi pynter også med sopp, det er samboeren min som har litt sånn ting for sopp - og da har jeg litt etter litt fått det også, så vi har faktisk litt sopp-pynt. Vi bruker å ha den på juletreet (og fant masse gøyale juletresopper på søstrene Grenes i Trondheim også). Det er litt sånn barndommens jul med sopp, selv om vi ikke hadde flust med julegreier da.