Monday, December 13, 2010

13.desember

en liten mimring...før bloggen min blir alldeles julete! i dag har jeg pyntet i vinduskarmene, funnet julelys og nå skal jeg pakke inn gaver. liker å gjøre sånne ting i ro og fred, ikke stresse i siste øyeblikk... lover bilder i morgen:):)
nå: fire barndoms-minner, som jeg enten var en del av, eller dømte veldig sterkt om:



1. høka-trikken. den lyseblå og kremgule, skranglete oslo-trikken, med sete for konduktøren helt bakerst, og et spennende ratt man kunne snurre på. her fotografert ved briskeby..


2. korps - vi hadde ikke korps på min skole... en stor sorg! her lakkegata skolekorps en gang på 70-tallet

3.skolehage - vi hadde ikke det heller! (fargene på gamle bilder er det beste jeg vet. jeg var baby på 70-tallet, barn på 80-tallet, skulle ønske jeg hadde ennå litt mer 70 i meg!)


4. pingvinen pondus - en av mine absolutte favoritter. her: i fødselsdagsselskap. dette er boka med det mykeste lyset, de fineste fargene, ballongene, mønsteret på tallerknene, de tynne sugerørene, fregnene, de røde pølsene, brusflaskene...estetikeren i meg elsket det, og gjør det fortsatt. først senere har jeg innsett at pingvinen er utstoppet og stein død, der den menger seg med barna i selskapet! et hardt slag, og noe jeg helst ikke vil tenke på;)























hvilke gode barndomsminner har dere? har noen andre også traumer etter å ha innsett at pingvinen er utstoppet?
nå skal jeg lage pai til min kjære! ha en nydelig kveld, i 70-tallets tegn!





No comments: