Tuesday, September 14, 2010

washi-tape er løsningen for alle livets sorger**

scrappemesse forrige helg: det eneste jeg var sikker på var at jeg skulle kjøpe japansk maskeringstape laget av rispapir, som finnes i massevis av fantastiske farger, som kan overlappe og lage nye farger, som kan tas av og på, som rett og slett gir perfekt harmoni i ethvert scrappende hjem!!



sukk** perfekt for Tove som er i 50/60-talls-modus om dagen...(og har vært det en stund, det er nok en deilig sykdom som aldri slipper taket!!) har selvsagt scrappet med mine nye små tape-barn, de har flyttet inn hos meg, og bedre hjem vil de aldri få*




New York....før og etter washi-tape!







gamle Ringen kino....før tape, og etter tape og en hel masse annet gøy;)





(på denne LO'en har eg gjort noe jeg veldig sjelden gjør, jeg har brukt farger og pynt som symboliserer noe av tematikken i bildene. vanligvis scrapper jeg kun på stemning og estetikk, men her, når jeg scrappet bildene av min barndoms kino, passet det å gjøre det sånn. Jeg har brukt lilla papir og orange knapper, samme farger som scenteppet hadde, rødt som stolene, og brunt treverk som resten av interiøret. treverket er faktisk treverk, det er teak, som jeg kjøpte i flak på et loppemarked!)






Martha Stewart-punch + tape = moro! (bak bildet t.h.) fest tapen på kartong før du puncher, den er for myk til å punches i alene. papir fra Basic Grey, kryss i taket! skal finne link til hvor man kan kjøpe washi-tape, i mellomtiden linker jeg til bloggen til Karolina, der kan dere se bilde av meg med mitt nye skjørt. Karolina har klesabbonement med fantastiske stoffer fra 50-70 tallet, og syr etter dine mål, det er underbart! mitt plagg i september var det fantastiske blå og hvite skjørtet dere ser på bildet, har masse annet morsomt bestilt utover høsten! fant også fine, fine kjoler på second hand-shopping i stockholm, bilder snart! nå skal jeg skrive jobbsøknad...krysser fingre xoxo







6 comments:

Scrappegal sørlending said...

KUUUL tape!!!!! :)

Og kjempestilige LO'er du har laget!!! Skikkelig freestyle!

Nora said...

Jeg kjøpte mine taper på www.happytape.com :D

Ania said...

Åh digget særlig kinolayouten, og jeg fikk seff ikke mindre lyst på washitape nå *sukk* :)

Merete said...

Sånne MÅ jeg bare ha også!!!

Thinkie said...

great lo's!

Andrine og Maren said...

Så utrolig gøy å se at du bruker tapene våre ; ) Kjempeflotte LO'er du har laget! Takk for hyggelig selskap på StempelScrap messen : )