Saturday, September 11, 2010

dette har vært en sånn dag som begynte bra, med mitt nye skjørt og rosa converse, men etterhvert ble alt bare tull, og nå når jeg tilslutt har endt opp hjemme hos meg selv igjen, er det meste bare kjipt, jeg har ikke lyst til noe, annet enn å forsvinne under pleddet mitt (grønt!) og bare ligge her.... litt forskjellige ting som gjorde at det ble sånn, men det blir forhåpentligvis bedre etterhvert. dessuten er dette en sånn dag hvor ikke engang photoshop kan gjøre meg vakker ha ha
(bilde tatt mens alt fremdeles var velstand ha ha!)


dro på loppemarked, men fant egentlig ingenting....det var ikke krise, det er jo ikka alltid man har noe hell med seg, men utenfor støtte jeg på en overheldig dame som hadde slått kloa i et rødt og kremhvitt Bontempi-orgel i plast...sukk...gid var det meg.

plutselig følte jeg ikke for å gå på flere loppemarked, så jeg tok trikken til byen for å kjøpe glidelåser til ymse syprosjekter. jeg hater sentrum på lørdager, det er så mye folk og stemningen er helt feil, merker at jeg misliker det mer og mer...vil aldri mer i byen på en lørdag, aldri!! så skjedde det litt av hvert som gjorde at ting ble snudd på hodet, jeg måtte kaste meg på t-banen, og på veien skulle jeg løpe innom ikea og kjøpe en fantastisk jordbær og krem-kake de har der, som jeg har siklet på mange ganger, som jeg tenkte jeg og min kjære kunne spise i kveld, siden det er lørdag. da jeg kom til ikea var det selvsagt ikke en eneste jordbærkake der, ikke en!! jeg kjøpte en daimkake, det er ikke det samme i det hele tatt, jeg har faktisk ikke engang så veldig lyst på daimkake, men hva gjør man ikke for lørdagskosen.... orker ikke bake noe selv i kveld, er ikke i humør...

til slutt har jeg gått og gått for å komme hjem, med mine tunge handleposer. i mellomtiden hadde kotelettene jeg kjøpte begynt å renne, på min hvite tights, og på mitt nye skjørt. rett i vaskemaskinen, sukk. heldigvis gikk flekkene bort!



kjenner det sakte blir bedre oppe i hodet mitt! jeg fant høsten på Grefsen videregående skole, som jeg vandret forbi på min loppemarkedvei i dag tidlig. en av de fineste skolebygningene jeg vet om! (bildene er tatt med telefonen, så de er litt grå...)



dagens lille arkitektoniske input: grefsen høyere skole, tatt i bruk 1921 som Aker kommunale middelsskole, arkitekt Kristian Biong.


nybygget fra 1959 (femtitallsfunkis ♥), detalj av dør, gammel drikkefontene, et lite vindu, og fasaden med skolen gamle initialer.







noen andre enn meg som liker gamle hus? nå skal jeg skrive litt, har forspist meg på vaniljeyoghurt, skal finne appelsinjuice og late som jeg er sunn. håper alle har fin lørdagskveld xoxo


2 comments:

Nora said...

Håper du får en fin kveld og blir i bedre humør da, tross feil kake:) Hvor var du på loppis? Jeg var på Ila skole idag og kjøpte en gammel skrivemaskin for 50kr (inkludert kul koffert å ha den i), den veier ca. 100kg haha! Kjøpte en lysegul liten bolle også og Axel fant fine vaser til vinduskarmen sin:) Du får prøve igjen neste helg;)

(PS: Ang møtes for å få kit,send meg en fb-mld om når du er i sentrum til uka)

Gine said...

så flott at du blogger igjen Tove... masse flotte bilder =)
loppemarked er gøy
Håper du har en fin helg

Klemmer