Wednesday, January 13, 2010

new (old) curtains lol* nye (gamle) gardiner!

skal jeg blogge på norsk eller engelsk???? jeg har tenkt å prøve begge deler en liten stund, liker så godt å skrive på norsk!!

altså...som sagt har jeg brukt desember til å rydde og skjaue og omorganisere og lage det fint fint fint i mitt lille bo. nå er det alt midt i januar, og det er nesten sånn som jeg vil ha det. i forrige uke dro jeg innom mamma for å rote litt i søppelsekkene med klær og gøy som jeg har stående der...og hva dukker opp?? jo, sengetøy og gardiner som jeg pakket bort når jeg flyttet fra han gale mannen i garasjen for to år siden! whoa, jeg hadde glemt at jeg hadde så mye gøy, alt er kjøpt på loppemarked, eller funnet i mormors skuffer og skap, og jeg blir så glad, det er så fine farger!!!! skal dele litt etter litt, her er mine nygamle gardiner, det går ikke an å bli lykkeligere enn med barnebokgardiner fra 70-tallet***
skal ta bilder av resten også, men litt etter litt, må spare på godsakene!!

as I told you, I've spend december organizing my little place, cleaning, throwing stuff away, and now I'm almost there! last week, I stopped by at my mum's, to have a look at all some large plastic bags I have stored there.....and I had almost forgotten how much fun that was inside!! seriously, curtains and bed linen, all 60ies and 70ies lovely, from flea market shopping, or found in my grandma's lockers. here's my new-old curtains, nothing could make me happier than colours like this!!
will share more, little by little**



og ettersom jeg er i übernostalgi-mood nå, kommer noen detaljbilder av min lille retro-hybel. gamle dører, lamper, gammelt treverk, alt gammelt og uødelagt, sukk**
blir dere også inspirert? hva liker dere aller best? let me know!

I'm in totally nostalgic mood, so here's some retro-photos from my place. I believe it's build somewhere in the late 50ies (must ask my landlords lol) and has everything original intact; doors, windows, lamps, floor....and then I'm just adding the details!! do you feel inspired? tell me what you like the most!







3 comments:

Scrappelise said...

Tror jeg snart må invitere meg på hjemmebesøk hos deg Tove! Det blir som å gå inn i barndommens og ungdommens gate. Flott at du viser det her ihvertfall. Forresten så er det så godt å besøke sprudlebloggen din. Selv om det er sjeldent vakkert ute nå så begynner kulda å tære på her. Ha en fortsatt super kveld og uke! mvh og mange sprudle-boble-klemmmmer!

Tea Kristin said...

KULE gardiner! Elsker 70-talls retro interiør!! :D :D Så masse morsomt du har blogget i det siste - koser meg med å lese bloggen din! :D:D klem

Lambi said...

Så artig med alt det gamle du tar så godt vare på! :) Du spurte hva vi liker best...må si at gardinene og kjelen synes jeg er de aller kuleste...husker min farmor hadde nesten likt som dem! :) Ha en fin dag!