Thursday, December 4, 2008

...jeg skulle jo ha blogget for lenge siden...

...men det har vært så digg å ha fri, og det er snø hjemme, masse masse masse snø, og jeg har hengt opp adventsstjerne, og laget kalender til min kjære, og drømt enda litt mer om snøen (som jeg ikke trenger å drømme om egentlig, for den er jo her!!), og bakt foccacia og drukket kakao med krem og sydd og kjøpt gocco, men ikke turt å bruke den enda!
Gocco kom i går, og i dag hentet jeg den på posten, og bar den hjem, i en morsom eske full av japanske tegn... inni lå bruksanvisning på japansk...og en fantastisk japansk intstruksjonsvideo, med en kjempeblid jente, som fikk hjelp til å bruke sin nyanskaffede gocco av en hyggelig, bestefarslignende voiceover-stemme! uten at jeg skjønte noe som helst annet enn "hai" og "gocco pg5" ha ha ha derfor jeg ikke har turt å prøve, vil se info på engelsk først, og nettet mitt nektet! nå er jeg hos min kjære og får all gocco-info jeg trenger!

skal trykke gocco i morgen, eller på lørdag....og se ut av vinduet...sukk...jeg vil ikke pynte for mye til jul enda, svibler og stjerne holder enda...tar litt og litt, har begynt å vaske og rydde litt...



fant denne på loppemarked for noen uker siden, jeg har kasettcrush om dagen, har tatt morsomme bilder av kassetter i ymse farger og mønstre (ja, rune rudberg er involvert i dette...lol) gjøre litt av jeg holder på med litt av alt, var i eksamensvakum så lang tid, at nå vet jeg nesten ikke hvor jeg skal begynne... i dag og i går har jeg sydd; to kaktuser, et spøkelse, en sopp, en blekksprut, og en liten venn med veldig lange, blå ben.

og før jeg dro til stavanger, malte jeg dette bildet! flamingo love ha ha jeg har flamingosengetøy;D:D

..og...jeg har gått inn i HAMA-frenzy!! jeg elsker hama over alt på jord akkurat nå, jeg tror jeg kanskje har alle fargene som finnes...nei, jeg har ikke det, men jeg har kjøpt altfor mange i det siste...skal legge ut mer stæsj snart, dette er noen små venner fra 80-tallet...hvis noen er i Stavanger, så er det altså Hustvedt i Østervåg som er stedet for hama-lykke sukk sukk og dobbeltsukk***

dette er posten hvor jeg skal ta igjen for alt jeg ikke har fått blogget om....jeg og stine har jo hatt treff i mellomtiden...og det var så bra, og vi har alt funnet dato for neste treff til våren, og vi har vært på Stange og scrappet, og vi skal scrappe igjen neste lørdag...og den lille her er det allerede kjempelenge siden jeg sydde...




...dette er scrappesider fra Papirfesten, og fra treffet vårt, om hverandre ha ha det kommer mer etterhvert, jeg har gjort mye rart jeg ikke pleier, feks scrappet på brunt! (hallo, jeg liksom...????)






men venta...det kommer mer!! lover å bli veldig flink til å blogge, hvis bare nettet hjemme vil funke!! på mandag drar jeg til stockholm og blir borte til torsdag; jeg og miffy skal på jentetur og se på drabantbyer, t-banestasjoner, og shoppe second hand og masse bøker! nå skal jeg på flickr, whoa! ha fint alle**










10 comments:

Scrappelise said...

Å så godt å se deg igjen! Er du fornøyd med eksamen.. håper det! Nå var det masse herlig farger og ting.-tang hos deg igjen, er så gøy det! Og så heldig du er som skal til St.holm, var der i november jeg. Den byen er bra om man elsker byer.. og DET gjør jeg. hils til Miffy og den pene, barske, kjekke Trym! Klem til deg!

Sunny said...

Det snør i skrivende stund her nede, fint om det legger seg her også:) God tur til stockholm...jag vill ochså åka!!
Hama er gøy:) Og flamingo! og kos med julestjerne!

Merete said...
This comment has been removed by the author.
Merete said...

Så godt å være ferdig med eksamen! Husker godt den følelsen:)Ser ut tila t du har produsert en del i det siste også - og snø inspirer:) Har masse snø her også:) Og mer kommer det ser det ut til...

Kos deg på jentetur med MIffy!! Og Stockholm...trenger jeg si noe mer...

laura-jane said...

tove i wish u had written this in english!!! i cant read it :( but at least i have your lovely pictures to look at!!!

Sosa said...

Halloen Tove og takk for sist!
Tiden flyr avgårde og ikke blogger jeg og heller ikke legger jeg inn noen kommentarer. Men nå er jeg innom deg her og ser at du skal til Stockholm. Kos deg masse. Elsker Stockholm jeg også! Og særlig før jul :)
Den kassetten din med HAMMOND, er det orgelmusikk eller? Hi hi, jeg har akkurat fått båret ned mitt gamle orgel fra loftet og til stuen. Så nå blir det søt julemusikk med rare orgeltoner til jul! :D Morsomt. Ha en herlig tur!
Klem!

Tea said...

Gratulerer med juleferie! :D Du og Miffy må ha en suuuper tur til Stockholm - aldri vært der like før jul, men kan godt tenke meg at det er digg!

Jeg har SÅ julestemning for tiden, og koser meg med garn, symaskin og papir! :) I kveld skal jeg pynte en krans tenkte jeg, men jegh ar idétørke så det blir nok en Flickr-runde på meg også! :)

Bendichte said...

Et Riktig Godt Nyttår til deg Tove og Miffy!
Bloggen din gir inspirasjon med alle farvene du strør rundt om........til glede for meg!
Takker så mye for overraskelsesposen som Sosa hadde med fra treffet - skal prøve å scrappe noe av det - bare jeg kommer meg ut av dette vinterhiet. Og jeg vil så gjerne være med på nytt treff - hvis så blir!
Og du har verdens beste slogan - den blir man glad av.

Marianne said...

Hei, hei Tove!
Innom for å ønske deg et godt nytt år! Gleder meg til å se hva du lager i det nye året.
Hilsen mi@

Sunny said...

Har en award til deg i bloggen min:)