Friday, August 31, 2007



I'm in love with the 60-ies...




...var på Folkemuseet i går, der har de den mest fantastiske leiligheten, fylt opp av alt vakkert dilldall og så mye drabantbylykke som det bare går an... jeg må ta meg sammen for ikke å gå bananas der inne...


Aftenposten 31/8, Bygdøy: en ung kvinne gikk i går fullstendig amok i bygården Wessels gate 11 på Folkemuseet i Oslo. Kvinnen forskanset seg i leiligheten som kalles "Teak, TV og tenåringer", og truet med å ta med seg det komplette 60-tallsinteriøret hjem til seg, hvis hun ikke umiddelbart fikk flytte inn i leiligheten. Utstillingen måtte stenge for publikum mens kvinnen hang ut av vinduet, og ropte Arbeiderpartislagord mot passerende. Konservator og sjef for bygårdprosjektet Morten Bing sier: "Selvsagt er vi glade for at de besøkende setter pris på utstillingen vår, men dessverre kan vi ikke la de besøkende ta seg til rette på denne måten."


Kvinnen ble etter noe tid ført bort med makt, og ble observert skrikende og klorende.


"Hun forsøkte å holde seg igjen i rekkverket i trappeoppgangen. Fire politimenn måtte til for å få henne fjernet. Jeg har aldri sett et slikt engasjement for gammel husmorinnredning" sier Vera Krupp, som tilfeldigvis besøkte Folkemuseet sammen med sin grandtante denne ettermiddagen.












2 comments:

kristin said...

Genialt kult!! Vi lever i feil tid hihi Har ikke sett den utstillingen så vi må dra dit en gang:)

Anonymous said...

Lurer litt på om du må arve (vil arve) det jeg kan raske sammen av gammelt stuff etter min mor.. har ikke hjerte til å kaste det og hvem vil sette pris på det?